25 Haziran 2015 Perşembe

KUPTA ETİMEK TATLISI

Bugün iftar da misafirlerim vardı.Onlara tatlı olarak Kupta Etimek Tatlısı yaptım,baya beğenildi :))           
 
Malzemeler  
  • 6-7 adet etimek
Şerbeti için
  • 1 su bardağı şeker 
  • 1 su bardağı su

Muhallebisi için 
  • 3 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı şeker 
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya

Üzeri için
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket krem şanti
  • ceviz,damla çikolata,reçel arzuya göre
Hazırlanışı

     Öncelikle küçük bir tencerede 1 su bardağı şeker ile 1 su bardağı suyu karıştırarak şerbeti hazırlayalım.
      Diğer yandan etimekleri kırarak kullanacağınız kupların tabanına yerleştirin,kuplarına göre etimek miktarı ayarlayabilirsiniz(ben 6 kup elde ettim, her birinin tabanı için 1 adet etimek kullandım).Şerbet hazır olunca etimeklerin her yerine gelecek şekilde dökün.Etimekler ıslanırken vanilya hariç tüm muhallebi malzemeleri devamlı karıştırarak pişirin.Kaynamaya başladığında vanilyayı da ilave ederek 2-3 dk daha karıştırıp ocağı kapatın.
     Pişen muhallebiyi kuplara paylaştırıp soğumaya bırakın.Bu arada krem şantiyi sütle çırparak hazırlayın.Soğuyan tatlının üzerine krem şantiyi de ekleyin.Son olarak süsleyerek servis edin.Afiyet olsun. :)





Birtaneme afiyet olsun.Canım oğlummm :))








2 yorum:

Yorumlarınız benim için değerlidir.